tisdag 29 december 2015

Böcker lästa under 2015 - hela listan

Inspirerad av en vän har jag under året som gått skrivit upp alla böcker jag läst. Det blev en hel del. I synnerhet under hösten har läsningen varit min räddning, nästan så att det blev något maniskt över det hela. Jag läste och läste för att hålla jobbiga tankar borta. Nu är året slut och jag kan presentera hela listan. Som vanligt är det mest deckare. Om du vill ha ett utlåtande om någon bok är det bara att säga till men jag kanske inte minns alla. 

Niklas Rådström   Boken

James Oswald   Flickoffret

Sofia Camnerin & Arne Fritzon   Försoning behövs

Deborah Levy   Simma hem

Tove Jansson   Stora boken om Mumin

Peter Robinsson   En förgiftad man

Lars Kepler   Sandmannen

Jukka Laajarinne   Mumin och tillvarons gåta

Lena Dunham   Not that kind of girl

Maria Sveland   Hatet

Carin Gerhardsen   Pepparkakshuset

Carin Gerhardsen   Vyssan lull

Carin Gerhardsen   Helgonet

Anna Kåver   Himmel, helvete och allt däremellan.

Jonas Gardell   Torka aldrig tårar utan handskar - Kärleken

Jonas Gardell   Torka aldrig tårar utan handskar – Sjukdomen

Jonas Gardell   Torka aldrig tårar utan handskar - Döden

Niklas Orrenius   Här är allt så perfekt

Nina Björk   Lyckliga i alla sina dagar

Elly Griffiths   Känslan av död

Jussi Adler-Olsen   Journal 64

Reginald Hill   Mysteriespel

Jussi Adler-Olsen   Marco-effekten

Denise Mina   Sista andetaget

Sarah Walters   Främlingen i huset

John Connolly   Onda män

Richard Yates   Easter Parade

Thomas Eriksson   Omgiven av idioter

Elizabeth George   En ond liten handling

Ann Heberlein   Det var inte mitt fel

Malcolm Gladwell   David och Goliat

Ann Heberlein   En liten bok om ondska

Niklas Hill och Angeli Sjöström Hederberg   Medlemsmodellen

Jonathan Tropper   Plan B

Michael Connelly   Räven

Christin Ljungqvist   Fågelbarn

Jens Lapidus   Livet deluxe

Denise Mina   Red Road

Michael Connelly   Gatans lag

Denise Mina   Det heligaste

Sofie Sarenbrant   Vecka 36

Mari Jungstedt   Du går inte ensam

Lars Kepler   Paganinikontraktet

Mari Jungstedt   Den man älskar

Sara Lövestam   I havet finns så många stora fiskar

Paula Tilli   Att vara vuxen med Aspergers syndrom

Lars Kepler   Stalker

Michael Connelly   Prövningen

Sofie Sarenbrant   Istället för dig

Michael Connelly   Fallet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar